Master Sciences de la terre et des planètes, environnement (M2) parcours International Master in Solid Earth Sciences

Domaine : Sciences, Technologie

Faculté des Sciences

The International Master in Solid Earth Sciences aims to train high-level geoscientists, who will continue their study for a PhD either at IPGP or elsewhere, in an academic or industrial context. Students are awarded a ten-month scholarship and are encouraged to choose their courses and research internship among the wide variety of possibilities offered by IPGP researchers and their industrial partners, as per their wishes. This second year master program is entirely taught in English: it welcomes every year a dozen of students coming from all over the world, having a solid background in fundamental sciences.

Invitation to cutting-edge geosciences in IPGP, open to international students

M2 common with all the available courses in IPGP M2 including field trips

Insertion professionnelle

PhD students in IPGP, distinguished universities in France and worldwide, or in industry, interns in industry

• Researcher, Professor in academia and in industry

• R&D engineer in industry

• Project manager, consultant in various companies

Le POP sur rendez-vous

Tout savoir sur les JPO 2021

En 2021, venez découvrir les formations post-bac d’Université de Paris lors de nos Journées Portes Ouvertes virtuelles.

Actions solidaires, les associations étudiantes se mobilisent

Chaque fin d’année, de nombreuses associations solidaires d’Université de Paris viennent égayer le quotidien des enfants malades et des plus démunis. Rencontre avec N.E.M.O. et SOLID’UP.

Appel à candidatures : MIEM, un programme de bourses pour les étudiants internationaux

Le programme MIEM, financé par l’IdEx Université de Paris vise à promouvoir l’internationalisation des formations de Master et faciliter l’accueil des meilleurs étudiants internationaux afin de constituer notamment un vivier d’excellence pour le recrutement de futurs doctorants. Déposez votre candidature au plus tard le 1er février 2021 !