Master Sciences de la terre et des planètes, environnement (M2) parcours International Master in Solid Earth Sciences

Domaine : Sciences, Technologie

Faculté des Sciences

The International Master in Solid Earth Sciences aims to train high-level geoscientists, who will continue their study for a PhD either at IPGP or elsewhere, in an academic or industrial context. Students are awarded a ten-month scholarship and are encouraged to choose their courses and research internship among the wide variety of possibilities offered by IPGP researchers and their industrial partners, as per their wishes. This second year master program is entirely taught in English: it welcomes every year a dozen of students coming from all over the world, having a solid background in fundamental sciences.

Invitation to cutting-edge geosciences in IPGP, open to international students

M2 common with all the available courses in IPGP M2 including field trips

Débouchés professionnels

PhD students in IPGP, distinguished universities in France and worldwide, or in industry, interns in industry

• Researcher, Professor in academia and in industry

• R&D engineer in industry

• Project manager, consultant in various companies

Formation | Université Paris Cité
Certification en anglais : l’annulation du dispositif étendue aux Licences professionnelles

Quand l’écologie anime la cour des Grands Moulins

Le 8 juin dernier, la centaine d’étudiantes et d’étudiants inscrits à la première édition de l’UE transverse « Transition Écologique et Enjeux Sociétaux » ont présenté leurs travaux de sensibilisation à ces enjeux, lors de l’événement We Look Up sur le campus des Grands Moulins. Ils ont ainsi pu échanger avec d’autres personnes soucieuses des problématiques socio-écologiques. Retour en images sur cet événement..

Formation | Université Paris Cité
Appel à projets Circle U., félicitations à nos 5 lauréats !

En février dernier, Université Paris Cité a lancé un appel à projets Circle U. financé par le Programme d’investissements d’avenir (PIA). Cinq projets ont été sélectionnés par le Jury qui a salué la qualité des propositions reçues. Les projets impliquent huit des universités de l’alliance, et pour plusieurs, des partenaires associés et des étudiants au sein de l’équipe porteuse.

Formation | Université Paris Cité
Certification en anglais : le Conseil d’État annule partiellement sa mise en œuvre